آشنایی با فیزیوتراپی پا

فیزیوتراپی پا
زمان مطالعه: 3 دقیقه

فیزیوتراپی پا

تمرینات فیزیوتراپی پا، بسیار موثر می باشد. این درد در پاها احساس می شود در حالی که منشاء اصلی آن پشت کمر می باشد. این درد بیشتر به شکل سوزش خود را نشان می دهد. در اینجا برخی از بهترین توصیه ها و نکات وجود دارند که که می توانید برای بهبود درد از ان ها کمک بگیرید.

دردهای پا

تمرین کشش، بهبود دهنده  اصلی درد پا ناشی از کمر درد

کشش می تواند یک درمان کمکی عالی برای درمان درد ساق پا، باشد. در عین حال سبب تحرک نیز می شود. هنگامی که کلمه کشش را می شویم اولین فکری که به ذهنمان خطور می کند، درباره ماهیچه ها و تاندون ها می باشد. در این میان، چیزی که اغلب فراموش می شود، حرکت دادن مفاصل است. انجام حرکات کششی، دامنه حرکتی شما را گسترش می دهد. انجام حرکات کششی سبب کشش در عضلات پا می شود. کشش این ساختارها، می تواند به افراد کمک کند تا راحت تر حرکت کنند.

همچنین هرگونه تنشی که ممکن است به درد پای شما که از پشت شما منشاء می گیرد، کاهش دهد.

واقعیت کلیدی درباره کمر درد در فیزیوتراپی پا

مردان و زنان به طور مساوی تحت تاثیر کمردرد قرار دارند. ورزش و فعالیت های بدنی برای پیشگیری و مدیریت مشکلات کمر بسیار مهم است. یافتن تمرینات برای تعادل، جهت بهبود کمر درد مهم است. فعالیت های خیلی کم و زیاد، خطر ابتلا به کمر درد مداوم را افزایش می دهد.

عومل خطرزای ایجاد کمر درد

عوامل خطر برای ایجاد کمر درد عبارتند از:

کمر دردها با ایجاد عوامل مختلف، روی می دهند این عوامل عبارتند از:

حجم کار دستی سنگین

انجام حرکات ورزشی و کارهای سنگین می تواند کمر درد را برای افراد به ارمغان بیاورد.

دیسک کمر

این عارضه با آسیب به دیسک بین مهره ها رخ می دهد.

عادات نادرست

انواع عادت های نادرست معرفی شده در فیزیوتراپی پا، تواند منجر به انواع کمر درد شود. این عادت ها مانند: زیاد نشستن یا راه رفتن، بد نشستن و غیره، می باشد.

اضافه وزن

وزن زیاد بدن می تواند خطر ابتلا به کمر درد را افزایش دهد. کمر درد، دردی است که برای بیش تر از 12 هفته باقی بماند. اگر جزء آن دسته از افرادی هستید که درد مداوم را تجربه می کنید، ورزش کردن از مصرف دارو نیز، در بهبود شما می تواند موثرتر باشد.

ستون فقرات

ستون فقرات برای انجام حرکاتی هم چون: حرکت کردن، خم شدن، بلند کردن، حمل کردن و دوین طراحی و ساخته شده است. بیشتر کمر دردها از ناحیه پایین کمر، منشاء می گیرد. که عبارتند از: مهره های L1 و L5. این دو مهره، بیشتر وزن بالای تنه را در بدن تحمل می کنند. هم چنین بالشتک های لاستیکی به نام دیسک، در سراسر ستون فقرات وجود دارند تا بتوانند حرکات بدن را مهار کنند. و نوارهای بافتی به نام رباط ها، مهره ها را در خود جای می دهند. تاندون ها ماهیچه ها را به ستون فقرات، متصل می کنند.

درد در پا ناشی از کمر درد حاد در فیزوتراپی پا

اکثر مردم حداقل برای یک بار هم که شده، کمر درد حاد را تجربه کرده اند. گاهی اوقات، دوره های حاد، بدون وجود هچ دلیل خاصی شروع می شوند. اما این مسئله جای نگرانی ندارد زیرا این نوع از دردها در مدت زمان کوتاهی بر طرف می گردند. طول مدت این درد برای بیشتر مردم تنها بین 2 تا 6 هفته می باشد. این وضعیت ممکن است چند روز اول، آن قدر دردناک باشد که شما را از فعالیت باز دارد. برای بهبود خود لازم است از انجام حرکات دردناک اجتناب کنید.

انواع کمر درد

کمر دردها دارای انواع مختلفی می باشند که عبارتند از:

  • درد تحریک شده

توسط محرک مضر، مانند: لمس کردن بشقاب داغ، نیشگون گرفتن یا قرار گرفتن در معرض یک ماده شیمیایی.

  • نوروپاتیک

آسیب یا تحریک اعصاب یا سیستم عصبی

  • مانوسی پلاستیک

درد ناشی از تغییر عملکرد سیستم عصبی

  • درد ارجاعی

این درد در فیزیوتراپی پا، می تواند ناشی از درد عصبی، باشد.

  • پا درد ارجاعی سوماتیک

درد ارجاعی سوماتیک دردی است که از ساختاری در پشت شما به پای شما می زند. این وضعیت می تواند برای افراد خیلی دردناک باشد. ساختار جسمی پشت عبارتند از: عضلات، دیسک ها، رباط ها، استخوان ها و غیره. این درد را می توان نتیجه یک شبکه اعصاب حسی به هم پیوسته دانست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تلفن‌های تماس:
۰۲۱-۷۷۴۵۷۲۹۲
۰۲۱-۷۷۴۵۹۵۴۵

● ساعات پاسخگویی: از ۱۰ صبح تا ۸ شب
● حتی روزهای تعطیل